the fantasy of dreamland..journey..real life..

Thursday 15 December 2011

kuih oh kuih



Glitter Words



korang pernah makan tak kuih ketayap?
betul ke kuih tu namanya ketayap??
aishhh =.=' saya pun x tahu le
hehehe

*alah yang kulitnya warna hijau dan intinya kelapa gula merah tu
*ada jugak kulitnya warna purple sebab itu perisa keladi 

kepada yang tahu bagus la
kepada yang x tahu meh sini nak tunjuk

fyi petang tadi saya buat kuih ketayap bersama mak 
*mak sediakan tepung & inti - saya cuma buat finishing dia aje
hehehe 

ok ok jom
 tengok hasil kerja saya!!

inti nie mak cakap 
campuran kelapa parut + gula merah

tepung nie mak buat 

gunakan planta untuk 
elak tepung melekat dekat kuali 

sebelum masuk kan tepung - sapu sedikit planta 
untuk elak tepung melekat

tepung dah siap masak - angkat perlahan - lahan ye

letak inti diatas tepung tadi

lipat - lipat & gulung - gulung

dan tadaaaaaa
dah siap!!

hehehe 
guess what??

''mummy geleng kepala tengok hasil gulungan kuih saya
mak cakap ukuran gulungan setiap kuih ada yang pendek
ada yang panjang''

*ok la tu kan..janji boleh makan..
tapi saya tengok ok jerw

ok thats all..
jumpa di next entry ok
bye bye

budak baru belajar : hati iza



copyright by the owner of this blog : hati iza

No comments:

Post a Comment