the fantasy of dreamland..journey..real life..

Wednesday 10 October 2012

Mak in Law

Masa : 10.40 pagi

Selamat pagi to myself n all.. Pagi ni x berapa sihat..

X sihat kenapa? Well perubahan emosi seorang perempuan.. Jadi x perlu la nak terangkan sebabnya

Lagi 3 hari aje lagi aku nak berangkat ke melaka.. Meet my lover there..

Ehem ehem sebenarnya bkn senang2 nak p melaka 2.. Ke melaka pn sbb ada tujuan lain.. Jadi alang2 tu jumpa la kejap si dia.. Kejap x kejap pn 2 malam gak la aku di sana nanti

Ermm..hati ni rindu dkt dia.. Ye la kami bkn seperti majoriti pasangan di luar sana yang boleh selalu jumpa.. Msj selalu.. Call selalu

Fyi.. Kitaorang duduk jauh..sorang di melaka sorang lagi di kedah..

nasib baik family si dia di kedah so kerap juga lah aku ke rumah bakal mertua aku..- ini namanya mengeratkan hubungan kekeluargaan..

Lagi pun klw x pergi x sedap la plak nanti bila tunang aku call tny x ke rumah mak dia ke?
(klw seminggu aku x p rumah mak dia..jap lagi nada suara dia mula la berbaur merajuk)

Anak manja mak memang mcm tu..tapi bila tny x nak ngaku..menyampah aku dengan mamat ni.. Menyampah menyampah pun sayang gak dekat dia.. Hihi alaaaaa menyampah menyampah manja namanya..

Tapi kalau dia x suruh p pun aku tetap p sebab mertua aku ni peramah baik hati..kalau aku ke sana aje mesti ada saja buah tangan dia akan kasi dkt aku untuk bekal balik rumah..

Kalau korang nak tahu MIL ni best chef in the world

Bila ke sana dapat la aku makan masakan MIL yang tersangat la menambat selera aku.. (patut la tunang aku perut muncit...) anyway iza tetap sayang abang taw.. ^_^

Sikap MIL yang selalu sediakan buah tangan utk aku bawa balik rumah ni buat aku segan kalau datang ke rumah MIL dengan tangan kosong.. (tapi kekadang aku p dgn tangan kosong aje..bawa perut kosong utk di isi.. Hehe)

Kalau tunang aku baca entry ni..mesti dia cakap aku nak bodek mak dia..

Tapi ni bkn bodek.. Ini kenyataan betul..
Bila balik rumah mertua.. X terasa asing..sbb MIL layan aku sama mcm anak2 dia..

Dapat makan sedap sedap..dapat gosip2..

Married women please don't be jelous with me.. Korang pn boleh dapat layanan seperti aku dapat kalau korang pandai ambik hati mertua korang..

*aku ni x la pandai ambik hati MIL sangat..cuma aku sgt menghormati MIL sama mcm aku menghormati mak aku..

Ok thats all.. Bye


copyright by the owner of this blog : hati iza

No comments:

Post a Comment