the fantasy of dreamland..journey..real life..

Sunday 23 September 2012

Allah knows

Hari nie aku nak cerita pasal cerita malam semalam.. *sebenarnya nak post semalam tp semalam aku sibuk

Well malam semalam.. Dari jauh aku ternampak la kelibat sorang mamat ni.. Fyi mamat ni actually ex boyfriend aku yang keeeee berapa entah.. Lupa..

Its ok la..yang ke berapa pn aku x kesah la.. Bkn itu pokok pangkal cerita aku nie..

Aku nampak kelibat mamat tu pn x lama.. Kejap aje sbb waktu tu pon aku tengah rushing nk selesaikan kerja aku..

Cuma di ketika nie.. Bila aku fikirkan balik.. Ye aku sungguh bersyukur dengan kehendak takdir yang telah mengaturkan setiap pekara yang terjadi pasti ada hikmahnya..

Apa yang aku cuba sampaikan di sini... Ye la setiap perpisahan pasti ada hikmahnya.. Mcm sekarang.. Bila aku fikir fikir balik.. Tuhan dah tentukan siapa lelaki yang terbaik untuk aku.. Mungkin mamat tu bukan yang terbaik untuk aku.. Mungkin aku bukan yang terbaik untuk mamat tu..

Jadi semua tu ketentuan qada n qadar..

Motif aku cerita nie???

Girls out there.. Kalau korang dengan pakwe korang putus hubungan.. Tolong jangan menangis sampai bengkak mata2 tu.. Tolong jangan salahkan sesiapa.. Tolong jangan meratapi perpisahan ni.. Tolong jangan meroyan.. Sebab percaya allah tahu apa yang terbaik untuk kita..

Aku berani cakap sbb aku dah pernah lalui.. Siapa sangka lelaki yang aku x pernah suka tu la yang kini akan bergelar yang halal untuk aku

...Tips dari aku kalau putus cinta...
- ambik wuduk..buat ibadat (solat..zikir..baca quran..)

Sbb dalam solat itu kita akan jumpa cahaya ketenangan.. So x ada la nak meroyan mcm orang gila

- tidur..sbb lepas bangun dari tidur fikirkan aku akan rasa segar

- buat sesuatu yang buat kita leka..

Kalau aku.. Aku akan memilih untuk keluar pergi menghirup udara segar di tepi pantai..waktu ni la aku bran wash diri aku sendiri..

- luahkan dekat rakan..

Aku suka luah kn dekat kawan2 lelaki aku.. Sbb depa akan nasihat sambil buat aku ketawa mcm hantu..so x sempat la nak nangis..



copyright by the owner of this blog : hati iza

No comments:

Post a Comment