the fantasy of dreamland..journey..real life..

Thursday 27 September 2012

2 big day

October is around the corner

Rasa lama lambat je masa ni berputar..

Actually october ni aku ada 2 agenda besar dalam hidup aku..

16.10.12 ni aku akan terlibat dengan majlis konvokesyen.. Baru tamat pengajian daaa.. Tamat pengajian dalam diploma mechanical engineering in automotive

Insyallah ada rezeki akan ku lanjutkan pelajaran ke peringkat lebih tinggi.. (actually hari tu dah dapat offer latter dari universiti p#&%-+@s dengan tajaan biasiswa utk program ijazah..tapi atas sbb yang x blh dielakkan aku terpaksa tolak tawaran terbabit)

Oh ya..back to the point

Lepas habis aje majlis konvokesyen tu nanti.. Seminggu lepas tu aku akan mengikat tali pertunangan dengan lelaki pilihan aku..alhamdulillah juga lelaki restu keluarga pada 27.10.12

Wahhhh..baru konvo dah nak bertunang??

Dah puas enjoy ke cik adik?
Dah ready? X menyesal?
X nak sambung study ke?
X nak balas jasa mak ayab dulu ke?
Dll persoalan yang diajukan kepada aku..

Ok keputusan yang aku buat ni adalah kata akhir setelah sekian lama aku berfikir dan berbincang bersama keluarga dan pasangan aku

Jadi soal yang dibangkitkan tu.. Aku cuba fikir secara +ve..

Selagi kita hidup ni selagi tu la kita x kan kenal erti puas dlm mengejar keseronokkan kehidupan

Soal masa depan aku..melanjutkan pelajaran.. Kejar cita2.. Balas budi mak ayah.. Semua dah bincang dengan pasangan.. So insyallah dengan izin allah klw kita niat baik semuanya akan jadi baik..

Lagi 1.. Aku percaya dengan qada n qadar.. Allah dah aturkan perjalanan hidup aku mcm ni.. Jadi aku hanya perlu melakonkan watak yang telah diberikan mengikut skrip yang telah disusun rapi..

#dulu aku pernah merancang untuk mendirikan rumah tangga hanya ketika usia aku menjangkau 27thn..tapi sebaik baik perancangan.. Allah lebih mengetahui apa yang akan berlaku..

Ok thats all.. Bye



copyright by the owner of this blog : hati iza

No comments:

Post a Comment